تمام افرادی که به کارهای مختلف مشغول هستند می‌دانند که اگر در محیط کار خودشان آرامش داشته باشند عملکرد کار آنها بسیار بهتر خواهد شد و دنبال راهی هستند که بتوانند این آرامش را به وجود ‌آورند و حفظ کنند. برخی از این افراد سوال می پرسند که برای برقراری این آرامش در محیط کار خود بهتر است چه کارهایی انجام دهند؟

 

دکوراسیون اداری

 

همیشه و در هر محیطی عوامل مختلف زیادی در آرامش افراد تاثیر می گذارد که یکی از آنها چیدن درست مبل ها و طراحی دکوراسیون داخلی مناسب است و باید در کنار این ها در اتاق کار از رنگ های مناسب استفاده کنند و وقتی تمام وسایلی که مورد نیاز آنها است فراهم شد باید طوری در محیط قرار بگیرد که بتوانند خیلی راحت به همه وسایل لوازمی که می خواهند دسترسی داشته باشند. یعنی چیدمان وسایل باید به گونه ای باشد که نظم و طبقه بندی خاصی در اتاق کار آنها حاکم باشد تا هم هنگام استفاده از وسایل به میزان زیادی در وقت آنها صرفه‌جویی شده باشد با این کار آرامش آنها به صورت کامل تامین خواهد شد. در این مطلب سعی داریم ایده های مختلفی که باعث افزایش این نظم دهی می‌شود را به شما معرفی کنیم تا کارایی دکوراسیون اتاق کار شما بیشتر شود و به دنبال آن بازده کار شما هم بالا برود.

 

دکوراسیون اداری

 

مناسب ترین میزها برای اتاق کار و دفاتر اداری

میزهایی که در محیط کار افراد قرار می گیرند با توجه به هدفی که در محیط های کاری مختلف دنبال می‌شود لازم است که ابعاد و قسمت هایی داشته باشد که پاسخگوی نیاز فردی که از آن نیز استفاده می‌کند باشد. به طور مثال بهتر است میز ها دارای چند کشو و به یک یا دو کمد مختلف باشند که افراد بتوانند وسایل مختلف و اسناد و مدارک را به صورت مجزا و طبقه بندی شده در داخل این میز ها قرار دهند و در عین حال طراحی و ارتفاعی که این میزها دارند مناسب سلامت فیزیکی آنها باشد و طوری باشد که افراد بتوانند به راحتی به وسایل مختلف دسترسی داشته باشند و برای استفاده از میز دچار مشکل نشوند. بهتر است همیشه روی میز وسایلی که بیشترین مقدار کاربرد را دارند قرار داده شوند تا باعث تسریع در انجام امور مختلف شود.

 

دکوراسیون اداری

 

استفاده از انواع شلف ها و طبقات برای برقراری نظم در محیط

ممکن است محیط کار شما به گونه ای باشد که نتوانید کنار میز کار خود از کشوهای زیاد استفاده کنید  در این صورت می‌توانید از دیوارهایی که مشرف به میز شما هستند و میز شما در کنار آن قرار دارد برای طبقه بندی و قرار دادن شلف استفاده کنید و حتی با گذاشتن چند جعبه می توانید وسایل مورد نیاز خود را طبقه بندی کنید و از بقیه این فضا هم برای قرار دادن کتاب ها و مجلات استفاده کنید این کار هم ظاهر اطراف میز شما جذاب‌تر می‌شود هم وسایل شما طبقه‌بندی شده است.

 

دکوراسیون اداری

 

انتخاب میز متناسب با هدف در محل کار

همه افراد خیلی خوب می دانند که طراحی اتاق کار آنها باید به گونه ای باشد که با نگاه کردن به آن بتوان کار و فعالیت آن‌ها را متوجه شد و چیدمان و وسایلی که در محیط قرار دارد باید دقیقاً بیانگر و متناسب کاری باشد که افراد انجام میدهند. مثلا اتاق کار مهندسان معمار پر از نقشه و کاغذ و برگه های رنگارنگ است و نیاز به یک کامپیوتر با وسایل جانبی زیادی دارد پس برای افرادی که مهندس معمار هستند باید میزی تهیه شود که دارای دو قسمت باشد تا با جدا کردن وسایل مختلف بتوانند کار خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. این نظم برقرار شده در محیط به آرامش ذهنی آنها کمک زیادی می‌کند و راندمان کار آنها را بالا می برد و لازمه تمام مواردی که گفته شد این است که بدانید متناسب با کاری که انجام میدهید نیازهای اساسی و وسایل مورد نیاز شما چه چیزهایی خواهد بود.

 

دکوراسیون اداری

 

استفاده از انواع متریال جهت برقراری زیبایی و آرامش در محیط کار

ترکیب مواد و مصالح مختلف در اتاق کار شما می‌تواند باعث جذابیت بیشتر در محیط شود و اگر اندکی خلاقیت و هوشمندی به خرج دهید باعث می‌شوید که طراحی داخلی اتاق کار شما به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. به طور مثال می توانید از انواع مختلف چوب ها برای طراحی میز و صندلی های اداری خود استفاده کنید و قسمت های مختلف اتاق کار خود را با استفاده از وسایلی که گفته شد زیباتر و شاخص تر کنید.

 

دکوراسیون اداری

 

حضور قفسه ها راهی برای نظم بخشیدن به اشیا

در هر محیط کاری چه در اداره‌ها و چه در شرکت ها وجود قفسه ها الزامی است. در محیط های کار مشاهده خواهد شد که وجود این قفسه ها می تواند چقدر از بی نظمی ها جلوگیری کنند و در طبقه بندی و نظم دهی وسایل مفید باشند.

 

دکوراسیون اداری

 

بیشتر افراد وقتی عجله دارند فقط برایشان مهم است که از وسیله که می خواهند استفاده کنند و آن را در سر جای خود رها کنند این کار باعث می‌شود که به مرور یک محیط به هم ریخته و شلوغ داشته باشند که از کار کردن در آن هیچ لذتی نمی برند و باعث به هم خوردن آرامش آن ها می شود ولی وجود این قفسه ها و دراورها و فایل های اداری کشویی چه در جنس های چوبی چه پلاستیکی و یا فلزی می ‌توانند در نظم دهی و طبقه بندی این وسایل نقش مهمی را ایفا کنند و هر چیزی در سر جای خود قرار بگیرد تا نظم در دکوراسیون داخلی اتاق کار به صورت کلی فراهم شود.

 

دکوراسیون اداری

 

انواع صندلی ها مناسب محل کار شما

ممکن است کار شما طوری باشد که تمام روز را در آن به سر ببرید و از آن استفاده کنید یا ممکن است محل کار شما به گونه‌ای باشد که فقط یکی دو روز آخر هفته ها مشغول به کار در آن شوید ولی بازهم مهمترین فاکتوری که باید برای چیدمان آن در نظر بگیرید راحتی این اتاق کار است زیرا قرار است شما در آن وقت بگذرانید و لازم است حتی به اندازه دکوراسیون خانه به آن بها بدهید.

 

دکوراسیون اداری

 

همان ‌طور که میزها در طراحی اتاق کار در اداره ها و سازمان های مختلف اهمیت دارند صندلی هایی که بر روی آن می نشینید و کار می کنید اهمیت چند برابر دارند. وجود صندلی خوب باعث می‌شود که افراد بتوانند زمان بیشتری را روی آن کاه به کار کردن بپردازند بدون آنکه خسته شوند و در عین حال راندمان کار بالایی داشته باشند و حتی در طولانی مدت فیزیک آنها آسیب نبیند زیرا صندلی های استاندارد اصول ارگونومیک را رعایت کردند و کار بر روی آنها باعث می شود که هم از آن لذت ببرید و هم دچار مشکل نشوید.

 

دکوراسیون اداری

 

سعی کنید تمام مواردی که گفته شد در محیط کار و اداره شما رعایت شود تا اتاق کار منظم داشته باشید و این نظم در روحیه و اخلاق و آرامش شما تاثیر گذار خواهد بود و هم راندمان کار شما را بالا میبرد پس همیشه سعی کنید هم انتخاب درستی برای خرید وسایل اداری و مبل های مختلف داشته باشید و هم وسایلی که خریداری کرده اید را در بهترین حالت ممکن چیدمان کنید.

 

دکوراسیون اداری